Scouts

badge scoutsWij zijn scouts!

Wij, scouts, zijn een gezellige groep jongens en meiden van 11 tot en met 15 jaar. Onze club draait op de vrijdagavond van 19.00 uur tot en met 21.00 uur op 't Pioniershonk van Scouting Hoeven.

Wat doen wij?

Wij doen allerlei gezellige, actieve en meestal leerzame activiteiten. We zetten tenten op, bouwen bv. een katapult van pionierpalen en lopen tochten, waar we zelf de route moeten vinden aan de hand van coördinaten, foto's of  bv. smilies. We bieden een zeer gevarieerd programma, zoals spelletjes, tochten, knutselen, scoutingtechnieken, maar soms ook gewoon lekker een filmpje kijken.
Helemaal leuk zijn de extra activiteiten, zoals zwemmen, schaatsen of survivalen.

Een of twee keer per jaar werken wij met de hele groep aan een insigne. Insignes zijn plaatjes voor op je blouse, die je kunt verdienen, door te laten zien dat je die vaardigheid beheerst. Er zijn veel verschillende soorten insignes, zoals Sport, Pionieren, Fietsen, Brandpreventie, Dans, Muziek, Handwerken, Koken, Fotografie, Vliegeren, EHBO en nog veel meer.

Op zomerkamp!?

Hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp. We verblijven dan een hele week in een bos. Je mag met jouw groepje koken en je tent en keukenhoek schoonhouden. Het programma bestaat uit spelletjes, een voettocht, een dag zwemmen, een culturele dag en een sportdag. Het kamp sluiten we af met een barbecue en een Bonte Avond, waarbij we je ouders, broers, zussen uitnodigen om te komen kijken.

Nog meer....

Ieder jaar zijn er ook bijzondere groepsactiviteiten, zoals overvliegen (het overgaan naar de volgende speltak) tot en met een gezamenlijke kerstviering. Daarnaast zijn er ook regioactiviteiten, waarbij alle scouts (jongens en meiden van 11-15) van heel Regio West-Brabant zijn uitgenodigd. Zo gaan we bijvoorbeeld naar een carnavalsbal, of op RSW weekend.

Heb je interesse?

Mocht je nu denken, ‘Dit is echt iets voor mij!!’ dan mag je 4 keer gratis komen kijken bij de scouts. Wanneer je besluit erbij te komen, word je na een aantal weken geïnstalleerd. Je legt een belofte af, waarin je belooft je aan de scoutswet te houden. Dan hoor ook jij er helemaal bij!

Houd je van avontuur, spelen met andere jongens en meiden, knutselen en kamperen en ben je niet bang voor een uitdaging. Kom dan gerust eens kijken op een vrijdagavond. De contributie bedraagt €17,50 per maand. Dit is all-in en dat betekent dus dat de kosten voor de bijzondere activiteiten, de weekenden en het kamp hier al bij inbegrepen zijn. Hopelijk tot snel!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via de contactpagina.

Scoutinggroetjes, namens de Scouts en de Scoutsleiding.