Explorers

badge explorersJij zoekt uitdaging, wij zoeken jou!

Ben je 14 jaar of ouder en heb je zin om samen met leuke mensen een uitdaging aan te gaan en een gezellige tijd te hebben? Dan ben je geschikt voor de Explorers!

De Explorers zijn jongens en meiden in de leeftijd 14 tot 18 jaar. Elke vrijdagavond komen zij bijeen van 8 uur tot 10 uur om een zelf georganiseerde club uit te oefenen. Dit varieert van gezellig film kijken tot helemaal los gaan op de laserschietbaan. Natuurlijk komen er ook typische scoutingactiviteiten bij kijken. Zo loop je af en toe een tocht, ga je primitief koken of wordt er een stormbaan met hout en touw gemaakt. Na 10 uur wordt er altijd nog wat gedronken en gekletst aan onze eigenhandig gebouwde “bar gezellig”.

Naast de reguliere programma’s zijn de Explorers natuurlijk ook present op de groepsactiviteiten van Scouting Hoeven, zoals de kerstviering en het overvliegen, en nemen zij deel aan activiteiten die vanuit de regio georganiseerd worden, zoals hikes en feesten. Verder doen zij een aantal bijzondere financiële acties om extra geld voor activiteiten op kamp te hebben. Ze maken een diner voor alle ouders, halen lege flessen op langs deuren en doen de garderobe hij de Oranjenacht in Hoeven. Berucht is ook het BigBrother weekend,waarbij de groep gedurende 24 uur opgesloten wordt, afgesloten is van de buitenwereld en eten dient te verdienen aan de hand van opdrachten.

Een keer per jaar gaat de groep op kamp. Ook dit alles organiseert de groep helemaal zelf, uiteraard met hulp van de begeleiding. Zo kies je voor het zomerkamp een locatie uit die jullie het leukste lijkt en plan je de hele week vol met activiteiten naar jullie keuze. Survivallen in de Ardennen, wadlopen in Friesland, brandingkayaken in Zandvoort. Het behoort allemaal tot de mogelijkheden. Naast deze actieve bezigheden is er op kamp ook ruimte voor meer ontspannende activiteiten, zoals bezoek aan een stad, een dagje zwemmen of wellicht een dagje pretpark. Er wordt met zijn allen gekampeerd en de groep doet zelf de boodschappen en zorgt voor het eten. ’s Avonds wordt er bij het kampvuur onder het genot van een hapje en drankje nog gezellig bij elkaar gezeten.

Begint er al iets te kriebelen?? Voor meer informatie kun je contact opnemen via de contactpagina of kom gewoon een keer langs op vrijdagavond rond de klok van 8 op ons Pionierhonk in Hoeven!

Graag tot ziens! Groetjes, De Explorers.