Pivo's

badge pivosDoe gek! Word een Pivo!

Ben je 18 jaar of ouder en wil je met een gezellige club mensen iedere maand een gezellig (of actief) avondje hebben? Dan zoeken we jou voor de Pivo's!

De Pivo's zijn een gemengde groep vanaf 18 jaar. Om de week op zaterdagavond komen we van 8 uur tot....(de vroege uurtjes)? . De ene week gaan we met de hele club naar een feest in de buurt en de andere week gaan we ijskarten, niks is te gek! Natuurlijk komen er ook typische scoutingactiviteiten bij kijken, maar wel met een kleine twist. Zo lopen wij ook een tocht, en gaan we primitief koken of wordt er een prachtige constructie met hout en touw gemaakt, maar volgens onze eigen regels en soms iets meer improvisatie als andere speltakken. Als ons programma afgesloten is, wordt er altijd nog wat gedronken of worden er nog plannen gemaakt om uit te gaan.

Naast de reguliere programma’s zijn de Pivo's natuurlijk ook present op de groepsactiviteiten van Scouting Hoeven, zoals de kerstviering en het overvliegen. Dat is opzich ook niet zo vreemd, want bijna alle Pivo's zijn ook nog eens actief als leiding binnen Scouting Hoeven. En ook de leden van de Pivo's die geen staflid zijn komen naar alle groepsactiviteiten om hun steentje bij te dragen, want de Pivo's zijn één team.

Het zomerkamp is bij ons een verhaal apart, want gezien de meeste Pivo's ook leiding zijn, is het heel lastig om een datum te vinden voor een zomerkamp. Daarom proberen wij 2 weekenden per jaar te plannen als vervanging van ons zomerkamp. Uiteraard plannen de Pivo's dit allemaal zelf, we zijn eigen baas en ieder weekend is uniek. Zo slapen we het ene weekend bij iemand op de oprit en het andere weekend op een prachtig stukje natuurgebied. Survivallen in de Ardennen, dagje cultuur in Delft, het zonnige strand van Zandvoort, al deze activiteiten kunnen deel uitmaken van een 'standaard' weekendje. Naast dit actieve gedeelte is er op kamp ook ruimte voor ontspanning en feesten! Er wordt met zijn allen gekampeerd en de groep doet zelf de boodschappen en zorgt voor het eten en misschien zelfs een keertje uit eten!?

Doe gek! Word een Pivo!
Voor meer informatie kun je contact opnemen via de contactpagina of kom gewoon een keer langs op zaterdagavond rond de klok van 8 op ons Pionierhonk in Hoeven!

Graag tot ziens! Groetjes, het Pivobestuur.