Bevers

Mogen we ons even voorstellen?

stuiter

Hoi,

Ik ben Stuiter. Eke week speel ik samen met alle bevers in het fantasiedorp Hotsjietonia en beleven we daar te gekke avonturen.
Bevers zijn scouts van 5 tot en met 7 jaar en elke week (m.u.v. schoolvakanties) spelen we samen op Jack's Honk van 10 tot 12 uur.
De bevers van Hoeven bestaan al sinds 1998.

In Hotsjietonia wonen allemaal leuke en bijzondere mensen, die allemaal hun eigen specialiteit hebben. Elke week gaat het programma over 1 van de bewoners. Als we knutselen doen we dat met Keet en Fleur Kleur en met Steven en Sterre Stroom leren we speurtochten lopen of over kaart en kompas. Bas Bos en Rebbel weten alles over de natuur en dieren en bij Rozemarijn moet je zijn als het over koken en gezondheid gaat. Professor Plof weet alles van veiligheid en weet te gekke proefjes om te doen, Stanley Stekker weet alles van techniek en knopen en bij Noa moet je tenslotte zijn om heerlijk verhalen te luisteren over allerlei mensen over de hele wereld.

Elke zaterdagochtend om 10 uur verzamelen we bij de scouting en zingen we ons openingslied. Dan vertelt de leiding een verhaal over de bewoners van Hotsjietonia en wat de bevers gaan doen vandaag. We doen vervolgens spellen en activiteiten in dat thema. Halverwege houden we een korte pauze en krijgen de bevers wat drinken en een snoepje. En na deel 2 van het programma is het om 12 uur al weer tijd om af te sluiten. Bij scouting draait het vooral om gezelligheid en samen op ontdekking gaan. Het maakt dus niet uit of je iets niet kan, we helpen elkaar altijd bij Scouting. En ondertussen werken we op een speelse manier aan de ontwikkeling van ieder kind.

Eens per jaar is er een logeerweekend. De bevers gaan dat weekend allerlei toffe activiteiten doen, maken een uitstapje naar bijv. een pretpark gericht op kleuters en blijven dan een nachtje logeren op ons Honk.

Hotsjietonia

De maandelijkse contributie bedraagt 17,50 euro. Voordat de kinderen ingeschreven worden, mogen ze eerst drie keer mee spelen. In deze periode kunnen ze een beslissing maken of ze de Bevers leuk vinden of niet. Dus kom gerust een keertje kijken en meespelen!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via de contactpagina